(רמז: טלנובלה אפלה במיוחד וכמה מסקנות סטייל פרויד)

שש חרבות הוא קלף סופר כיפי אבל הוא גם מדבר על בגידה, רצח ונקמת דם. איך הדברים הללו מסתדרים? בטארוט כמו בטארוט אין נושא קטן או גדול מדי, רק שיעורי חיים שחוזרים על עצמם כי אין חדש תחת השמש,ועדיין אנחנו בוראים את העולם שלנו מדי יום. שש חרבות הוא שלב חשוב בדרך.

מחופשה במלדיבים למשחקי הכס

קלף שש חרבות הוא קלף של חופשה, 'פאן', זמניות, סטוצים ומערכות יחסים קצרות.
הוא יצוץ בפריסה כשאנחנו שוקלים לקחת חופשה (או זקוקים לה)
או כשבא לנו לעשות משהו כיפי ולפרוק קצת מתחים.
אז מה בין כל זה לבין קרב על ממלכה ורצח של מלכה על ידי יורש עצר?
נשמע כאילו התערבבו פה שתי עלילות לא קשורות בעליל.. אבל נו, בוודאי שבטארוט הכול מתחבר,
הקליל והרציני, התהומי והקלישאתי, העיצה הבנאלית וסאגות של מלכות.
שתי פיסות המידע הללו הם שני קטבים, הפוכים לכאורה אך תמיד משלימים,
של קלף שש החרבות, ויש לו, כרגיל, הרבה ללמד אותנו על עצמנו ועל החיים האלה.
הקלף הוא פיסה מסיפור מיתולוגי חשוב על אורסטס, מלך לעתיד, שלאחר שאימו רצחה את אביו, עליו להתמודד עם ההחלטה המטלטלת לנקום את מות אביו ולרצוח את אימו. אווץ',
1000 בסולם ריכטר של עולם הדרמה, שמים את "היפים והאמיצים" בכיס הקטן,
וחייבים להודות שזאת התלבטות הרבה יותר מורכבת מנסיעה ליוון או לסרביה לסופ"ש.

בדרך לחתונה עוצרים בווגאס (או בריטריט של אושו)

הסיפור המיתולוגי כן קשור לחופשה.
זוהי החופשה שאורסטס לוקח לפני ההחלטה החשובה והגורלית בחייו, ההחלטה לנקום את מות אביו ולרצוח לא אחרת מאשר את אימו, דרמה כמו שרק המיתולוגיה יכולה לתת, ונכון שרובנו לא ממש נתקלים בדילמה הזאת בחיי היומיום, וזה נשמע לנו רחוק,
אבל בדיוק כמו שמשחקי הכס דיברו אל קהל אדיר של צעירים שלא מתעסקים ביורשי עצר ובדרקונים, כך ברור לנו שדילמות מן האגדות נוצרו כדי לתווך עבורנו בדרך דרמטית ומהפנטת דילמות אמיתיות מחיינו. פוליטיקה, התנצחויות, יחסי כוחות, בגידות ובכלל שינויים – הם החומר שממנו עשויים חיים.
ובחיים כמו בחיים יש החלטות קשות ואולי אף גורליות: ההחלטה לעזוב את העבודה, להתחיל מסלול לימודים, להתגרש, להתחתן, להביא ילד לעולם, ולפעמים גם החלטות הרבה יותר "קטנות", עושות שינוי גדול בחיינו האישיים והמקצועיים ומעוררות בנו פחדים, שדים וחששות כמו גם המון התרגשות, אושר והבנה שתפנית לפנינו. לחץ על מאפייניו השונים כבר נחקר בעבר, ונתגלה שחתונה יכולה לגרום ללחץ לא פחות מאובדן מקום עבודה, ובין אם השינוי שלפנינו שלילי או חיובי, הוא טומן בחובו לפעמים מתח וחשש מהלא ידוע.
אז לפני מעבר לשלב החשוב הבא, לפני עליית המדרגה או נקיטת הפעולה,
אנחנו זקוקים לברייק, להפוגה, למנוחה, לנשימה עמוקה.
זהו סוג מסוים מאוד של חופשה. זאת לא חופשה עם סנופי דיסקו ליד הבריכה (אייטיז מישהו? קלאב מד? לא חשוב), זאת חופשה שאמורה להעניק לנו ניקוי ראש, התנערות מהישן, חיבור מחודש לכוחות החיים שבנו, איפוס, כיול, או איך שתרצו לקרוא לתהליך שבו אנחנו נפטרים מהישן ונערכים לחדש. ולא סתם חדש, אלא אקט חדש שאנחנו עצמנו אמונים עליו, פרי החלטתנו.

ויש כאן עוד אמירה מעניינת

אורסטס משקף לנו את אחת ההחלטות הכי חשובות שלנו בחיים, ההחלטה לעבור שלב חדש בהתבגרות האישית, וכפועל יוצא, לשנות את ההתבוננות בקשר עם ההורים.
זהו השלב שבמקום לראות את ההורה רק כ"אמא" או "אבא" אנחנו מקריבים את נקודת המבט הילדית שלנו, ובוחרים את פעולותינו מתוך הכרה בהיותנו בוגרים בעלי אחריות על עצמנו ועל אחרים.
אורסטס, כנהוג בסיפורים מיתיים, ממחיש לנו את זה באופן קיצוני. ולמזלנו אין לנו צורך לנקום את מותם של מלכים. אבל אנחנו כן בוחרים למשל אילו הורים אנחנו נהיה, ובמסגרת התהליך
אנחנו נאלצים לפעמים "לבגוד" במורשת מסוימת שקיבלנו באמצעות בחירת מסלול "לא מקובל" עבור ילדינו ועבור עצמנו.
בחירות אלו לא תמיד מתקבלות בחיבוק על ידי המשפחה.
לא תמיד מבינים את הבחירה שלנו לשנות מקום מגורים, לעבור לחינוך ביתי,
לגמול את הילד מהנקה בגיל מאוחר או מוקדם מדי, ויש עוד הרבה החלטות שלא תואמות את המסורות שהועברו אלינו מהדור הקודם.
אם יש מסורת אחת שנשארת זוהי אולי המסורת האירונית להיות נאמנים לדרכנו ולהקריב במידת מה את המסורת שעליה גדלנו.
וכדי להבהיר את האמירה המבולגנת הזאת אזכיר ביקורת שנכתבה בעבר הרחוק על "סלב" מסוים. נאמר על אדם ידוע שהוא מחרב את השפה האנגלית ובז למסורת. על מי דבר כזה יכול היה להיכתב? מסתבר שמושא הזעם הוא שייקספיר שננזף על השפה הקלוקלת וחסרת הדיוק שלו.
מובן שכיום אנחנו מגחכים על האמירה המשעשעת הזאת שכן שייקספיר ידוע בשפתו החדה, השנונה, החריפה, הדייקנית וכל פאר ושפע השפה האנגלית ניבע בשפתו.
אבל כן, כל דור רואה את הדור הקודם כפוחז, מקולקל, ארחי-פרחי, ביטניק וכן הלאה.
לפעמים זהו חלק יקר ערך במסע ההתבגרות שלנו, לנטוש חלקים מסוימים מהמסורת עליה גדלנו, ואנחנו נאלצים "להרוג" דרך חיים מסוימת, דפוסי התנהגות שירשנו, ועוד.
וזאת כדי לסלול לעצמנו דרך בריאה יותר במרוצת השנים, עבור ה"ממלכה" שלנו ועבור חיינו שלנו. לא פעם אנחנו צריכים להסביר את עצמנו בפני המשפחה.
להצדיק את הבחירה שעשינו ולהסביר להורים שאנחנו עדיין מכבדים את דרכם במלוא לב.
אנחנו פשוט מחויבים לדרך מעט שונה.
קיצר, כבד.
ובגלל שזה כבד, בשלב של שש חרבות אנחנו לוקחים הפסקה, מבינים את הסוויץ' שצריך לעלות ולבוא, עוד לא יודעים איך בדיוק לממש אותו, ופשוט נושמים רגע כדי להיערך נכון יותר.
שש חרבות מגיע אלינו, כשיש לנו כבר כיוון כללי של פעולה, אבל אין עדיין כוחות,
וצריך להחזיר אותם, לאגור אותם, לשובב את הנפש ולהעניק לעצמנו קצת מזור, הנאה וכוח,
כדי שנוכל להמשיך במסע ולחזור לנהל את הממלכה שלנו בעוז, ולבנות אותה בראי ערכינו ותפיסת עולמנו.

קלפי הטארוט יש רבדים. המון רבדים.
הם יכולים לנוע בין מסר קליל וסוכרי, לאלמנטים מיתיים שמעצבים אדם, סביבה וקהילה
ומשקפים תמות עמוקות שמעסיקות אותנו בגלגולים שונים משחר ההיסטוריה.
לכן אנחנו לומדים אותם, את הסיפורים שהם מגלמים,
את הפתרונות שהם מציעים ואת התובנות לגבי העולם שלנו והדרך האישית שפרוסה בפנינו.
אני חושב שהקל והכבד שיש בהם – זה סוד קסמם, הם מציעים לנו מגוון זוויות,
וברור שכשקלף פוגש קלף הסיפור מתרחב ומתגלה אושר כפול ומשולש, לפעמים כמה סיפורים נפגשים ובתוכם אנו מוצאים תמיד את הסיפור שלנו.
אנחנו באים לקורס כדי לגלות את הסיפור של עצמנו, לכתוב אותו שוב בעזרת הידע שאנחנו מקבלים
ולהפוך את החיים לעשירים הרבה יותר, לפגוש את עצמנו בפינות נסתרות,
ולגלות מסלולים מקבילים שבחלקם אנחנו מתנהגים כמו יורש עצר, כמו אדם הצועד במסע הגיבור,
כמו אישה המקריבה הכול למען אהובה – אנחנו תמיד הגיבורים של הסיפור שלנו.
אז די לספר סיפורים, כי זה הזמן ללמוד טארוט ולהתחיל לחיות אותם,
וממש בקרוב מתחיל קורס טארוט חדש.
אני מזכיר שבגלל המצב יש הגבלה של 8 משתתפים, אז הוא מתמלא במהירות.
ושאפשר להצטרף וללמוד את הקורסים שלי מהבית, בזום, בלייב, יחד עם הקבוצה,
כך שכל היתרונות נשמרים ואני חוסך לך את החניה,
את הזמן, את העצבים של להיכנס לתל-אביב ובמחיר מוזל.

אז…בא לכם להציץ ולגלות מה לומדים בקורס?
הפרטים מחכים לכם כאן בקישור זה
ואם מה שיש שם מוצא חן בעיניכם, רק צריך למלא את הפרטים
(אפשר גם להתקשר למאיה בטלפון: 03-5298840)
ואני או מאיה נעשה את השאר 💝

אבל לא חייבים להתחיל ללמוד קורס מקצועי.
🎁אפשר להתחיל בקורס קצר, חינמי.
ואתם מוזמנים להתחיל כאן בקורס המתנה: “כיצד לעשות נכון קריאה בקלפים
(למקרה וזה לא ברור – הקורס הזה הוא חינם וזו מתנה שלי אליכם)


הכותב: שגיא מנדלבוים

© שגיא מנדלבוים מטפל בהומיאופתיה קלאסית, ובעל ניסיון של 27 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושאי טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ. את שגיא הנכם מוזמנים לפגוש בהרצאת המבוא הקרובה וכן בקורסים: טארוט, טארוט מתקדמים ובקורס פענוח חלומות.
על הכותב בהרחבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *