קלף שישה מטבעות: הזדמנות להוכיח את עצמנו

במאמר הקודם (קלף הטארוט חמישה מטבעות) פתחתי את המאמר בהצהרה מרעישה ובה אמרתי שישנם שני סוגי שאלות שאינן מקדמות את השואל: שאלות העוסקות בעתיד ושאלות העוסקות בצד ב' (שאלות העוסקות במישהו אחר). על השאלה: "מדוע לא נכון לשאול שאלות העוסקות בעתיד" הרחבתי במאמר הקודם, ובמאמר זה ארחיב ואנסה לענות על השאלה שבוודאי עולה אצל רבים: "מדוע לא נכון לשאול שאלות על צד ב'?"

קודם כל אני רוצה לקרוא לילד בשמו: קריאות הנעשות עבור צד ב' הם לרוב קריאות "ריכוליות". מטרתן היא לספק מרגוע לסקרנות שלנו ולבדוק היכן עומד צד ב', מה הוא חושב, מה הוא מרגיש, או גרוע מכל אלו: לאפשר לנו לחטט בחייו.
קלפי הטארוט הם כלי ואפשר לעשות אתם הכול. אין גוף שישלול את רישיון הקריאה בקלפים למי שיעשה קריאה על אדם אחר, אולם הבעיה היא שתשובה לשאלה הנשאלת עבוד אדם אחר לא מקדמת את השואל.

נאמר שמגיעה אלינו אשה מרחוק. היא נסעה בכבישים 3 שעות, החליפה 3 אוטובוסים, ובסוף כל המסע הארוך הזה, היא שמה 300 ₪ והדבר החשוב ביותר שהיא רוצה לשאול הוא האם הבת שלה תחתן השנה?
זה לא מדליק אצלכם נורה אדומה?
סליחה, הדבר הראשון שאני הייתי שואל את עצמי במקרה כזה יהיה: "אין לאותה אשה חיים?". 
סליחה על הציניות, אבל …."באמת הדבר הכי חשוב לאותה אשה זה לדעת אם הבת שלך תתחתן? ואם אם היא לא תתחתן, החיים שלה יהיו חסרי משמעות?".
ואני אפילו אוסיף שאלה: "וחוץ מענייני הבת שלך, הכול בסדר בחיים של אותה אשה? האם הזוגיות, פרנסה, קריירה, הגשמה עצמית, לימודים – בכול התחומים האלו היא "מסודרת"?"
אתם יודעים מה אני חושב?
מעבר לכך שיש כאן בעיה אתית שעליה אדבר במאמרים הבאים, אני די בטוח שיש הרבה תחומים שבהם לא טוב לאותה שואלת, ולדעתי יש כאן איזו שהוא ניסיון לחיות את החיים שלה דרך הבת.

קלף שישה מטבעות, הוא קלף של ניצחונות והצלחה בו אנו מקבלים יותר ממה שאנו מצפים. אולם בשונה מהקלף שישה מטות, אנו לא מצליחים להשיג את הניצחון בזכות כשרון, עבודה קשה או יכולת, אלא כיוון שיש לנו מזל: אנו פשוט נמצאים במקום הנכון וברגע הנכון, או לחלופין אנו משיגים את הניצחון כיוון שמישהו אחר מאמין בנו ונותן לנו הזדמנות.

אז האם נכון לענות לה? אם נספר לה למשל שהבת שלה בעוד כמה ימים תודיע שהחבר הציע לה נישואין ושהיא מתחתנת, האם זה מה שיהפוך אותה למאושרת? תשובתי היא שאולי היא תהיה מאושרת, אולם זה לא יקדם אותה לשום מקום, כיוון שתשובה זו לא תעזור לה להתמודד ואפילו קצת עם הבעיות האמיתיות שקיימות בחייה.

ואם לצורך הדוגמא תבוא אלינו בחורה שרוצה לדעת האם החבר לשעבר שלה חושב עליה. הם נפרדו לפני חודש ולא בקשר, אבל היא רוצה לדעת אם הוא עדיין חושב עליה?

אתם יודעים מה? בואו נאמר שזהו מקרה קיצוני ובאמת שהוא חושב עליה. שכל דבר מזכיר לו אותה ושאפילו כשהוא נכנס עם מישהי למיטה הוא צועק (בטעות) את שמה של השואלת שלנו. נאמר שהוא ממש לא מצליח להשתחרר ממנה.
אבל…..
אבל הצורך שלו בחופש גדולים מכל אלו.
איזו תעלת תצמח משאלה זו אם יש לאותו בחור שריטה כל-כך גדולה שאין סיכוי שיתפתח ביניהם משהו ושהדבר הנכון עבורה הוא להמשיך הלאה.
מה תועיל לה במקרה זה השאלה: "האם הוא חושב עליי?", הרי די ברור שאם נאמר לה את האמת היא תרוץ שוב אליו, זה יהפוך שוב לרומן של כמה שבועות שלאחריו תהיה שוב פרידה כואבת.

לכן אומר שכאשר לא נאפשר לשואל לשאול שאלה על מישהו אחר, לא תהה לו ברירה, אלא לשאול את השאלה הנכונה, ואז הוא יקבל פתרון אמיתי לבעיה בה הוא נמצא.

ומה היא השאלה הנכונה? אך תדאגו, אם לא תשאלו שאלות של עתיד או שאלות על אדם אחר – השאלה הנכונה תעלה במהלך השיחה שאתם תנהלו עם השואל.

ובמקרה של אותה בחורה? 
יש כל-כך הרבה שאלות שבמרכז שלהם נמצא ה"אני" ולא צד אחר שאפשר לשאול – כגון: "האם נכון לי להמשיך הלאה בחיי? האם נכון לי לחכות לו שלושה חודשים? האם נכון לי להיפטר כל הדברים שהוא השאיר אצלי?", ואפילו אפשר לשאול : "האם נכון לי להתקשר לחבר לשעבר?"
כל אלו הן שאלות העוסקות בשואלת ובפעולה שהשואלת צריכה לעשות וכשהיא תשאל את השאלה הנכונה, היא תוכל לקבל את התשובה הנכונה.

הזדמנות להוכיח את עצמנו

לקבל יותר ממה שמגיע

דיאדאלוס מצליח לברוח עם בנו איקרוס ומגיע לאי כריתים. שם הוא פוגש את המלך מיינוס, משתטח ארצה, מספר לו את כל האמת על מה שקרה ומבקש רחמים ומקלט מדיני. מיינוס, שידע היטב מיהו דיאדאלוס, מבקש ממנו לקום ואומר לו שאין זה ראוי שאומן גדול כמוהו ישתטח וכי לא רק שיתן לו מקלט מדיני, אלא אף יעניק לו מעמד של אמן הממלכה וייתן לו את כל הזכויות אותן קיבל דיאדלוס בממלכה הקודמת: את הייחוס, המשכורת והכבוד לו הוא ראוי.
וכך, ברגע אחד, מתהפך גורלו של דיאדאלוס והכבוד, האושר והפרנסה אותם השאיר מאחור, חוזרים לחייו.

שישה מטבעות בסדרת הקלפים של ליז גרין

לאן מוביל אותנו הנתיב של קלף טארוט זה…

 הארכיטיפ של הקלף

הפירוש של הקלף עוסק בלקבל יותר ממה שמגיע לנו. ארכיטיפ זה יתעורר בחיינו במצבים בהם נקבל עזרה או שיאמינו בנו למרות שעוד לא הוכחנו את עצמנו. אז יהיו כאלו שיידעו לומר תודה, יהיו כאלו שירגישו מעט מושפלים, יהיו כאלו שירגישו צורך להוכיח את עצמם ויהיו כאלו שירגישו יותר מדי נוח ויעזו לבקש עוד. אצל כולם זה קורה והמבחן האמיתי מגיע כשמאמינים בנו או עוזרים לנו. הדבר הנכון לעשות כשזה קורה הוא לפעול מהלב.

מה קורה כשמקבלים הזדמנות להוכיח את עצמנו

קיבלנו הזדמנות, מאמינים בנו! עכשיו אנו צריכים לעמול קשה ולהוכיח כי אנו ראויים לה ולא להיכנע לנטייה לנוח על זרי הדפנה.

קלף שישה מטבעות, כמו הקלף שישה מטות, הנו קלף של ניצחונות והצלחה בו אנו מקבלים יותר ממה שאנו מצפים. אולם בשונה מהקלף שישה מטות, אנו לא מצליחים להשיג את הניצחון בזכות כשרון, עבודה קשה או יכולת, אלא כיוון שיש לנו מזל: אנו פשוט נמצאים במקום הנכון וברגע הנכון, או לחלופין אנו משיגים את הניצחון כיוון שמישהו אחר מאמין בנו, מדריך אותנו ונותן לנו הזדמנות.

טכנית, זהו קלף נפלא ואנו יכולים לשמוח, אולם צריך לזכור כי זהו קלף מסדרת מספרי השש ולכן יש כאן אזהרה:
אנו חייבים לזכור ולהזכיר לעצמנו שוב ושוב, כי הניצחון אותו השגנו אינו באמת שלנו. קיבלנו מתנה, נתנו לנו הזדמנות, היה לנו מזל ועכשיו מגיע החלק הקשה. עכשיו אנו צריכים להוכיח את עצמנו ולהראות כי אנו ראויים להצלחה אליה הגענו. קלף זה מראה כי קיבלנו הזדמנות ושעכשיו אנו צריכים להוכיח כי אנו ראויים להצלחה, ולעמול קשה כדי להגיע למקום בו מצפים שנהייה.

לקבל יותר ממה שמגיע
כמה כיף שמאמינים בנו ומוכנים לתת לנו הזדמנות להוכיח את עצמנו, נכון?

הבעיה שהקלף מציג היא התעוררות הטבע השלילי הקיים בנו. הסכנה היא שלאחר ההצלחה הנטייה שלנו תהייה לנוח ולא לעשות דבר. הסכנה היא שאנו נרגיש כאילו "זכינו בלוטו" ונאמין כי עכשיו הכול בסדר, אולם אם לא יעבוד קשה כדי להדביק את הפער בין מי שאנו באמת לבין מי שמצפים מאתנו, אנו נאבד את מה שהשגנו.
כך למשל, אם יבוא אדם וישאל על קידום, הקלף יראה כי אכן הוא יקבל קידום. אולם השאלה היא מה הוא יעשה לאחר מכן. הקידום לא מגיע לו ואין לשואל את כל הכישורים, הידע והיכולות המתאימים לתפקיד החדש ולכן עליו לעמול קשה, ללמוד, לאמן את עצמו כדי שהוא יתפקד היטב במעמדו החדש.

למאמר הבא: לסכן את הכול כדי להגיע אל האמת

(המאמר הקודם:  מה קורה כשנותנים לפחד לאבד להשתלט)

Save

הכותב: שגיא מנדלבוים

© שגיא מנדלבוים מטפל בהומיאופתיה קלאסית, ובעל ניסיון של 27 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושאי טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ. את שגיא הנכם מוזמנים לפגוש בהרצאת המבוא הקרובה וכן בקורסים: טארוט, טארוט מתקדמים ובקורס פענוח חלומות.
על הכותב בהרחבה

2 thoughts on “קלף שישה מטבעות: הזדמנות להוכיח את עצמנו”

  1. לאה ינובסקי

    לא מקבלת את תשובתך…"הבת של האמא", היא דאגה אמיתית והיא רוצה באושרה של הבת…(כנראה שהבת מאוהבת ורוצה להינשא לבח"ל)..
    ב. אדם מאוהב (כולל היא והוא) רוצים לדעת הכל על מושא אהבתם…אין דבר כזה "אהבה במשורה"…אתה רוצה לשנות את טבע האדם…כבר אמר אנדרה מורואה – מי שאוהב בלי קנאה, בלי שנאה, בלי חיטוט..אוהב במשורה, למעשה אינו אוהב כלל..

  2. דַיָּן משה ותורתו

    ציטוט:
    קלף שישה מטבעות
    , הוא קלף של ניצחונות והצלחה בו אנו מקבלים יותר ממה שאנו מצפים. אולם בשונה מהקלף שישה מטות, אנו לא מצליחים להשיג את הניצחון בזכות כשרון, עבודה קשה או יכולת, אלא כיוון שיש לנו מזל [סוף ציטוט]
    בספר שופטים פרק ד כתוב:
    א וַיֹּסִפוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לַעֲשׂוֹת הָרַע בְּעֵינֵי יְהוה וְאֵהוּד מֵת.
    ב וַיִּמְכְּרֵם יְהוָה בְּיַד יָבִין מֶלֶךְ-כְּנַעַן אֲשֶׁר מָלַךְ בְּחָצוֹר וְשַׂר-צְבָאוֹ סִיסְרָא וְהוּא יוֹשֵׁב בַּחֲרֹשֶׁת הַגּוֹיִם.
    ג וַיִּצְעֲקוּ בְנֵי-יִשְׂרָאֵל אֶל-יְהוָה כִּי תְּשַׁע מֵאוֹת רֶכֶב-בַּרְזֶל לוֹ וְהוּא לָחַץ אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּחָזְקָה עֶשְׂרִים שָׁנָה
    לבני ישראל לא היה סיכוי [לכאורה למראית עין-בשר] מול תְּשַׁע מֵאוֹת "טנקים" מרכבה מבַּרְזֶל
    בימים ההם פאר עילית הטכנולוגיה וכח מחץ צבאי עצום
    אבל… למראית עיני אלהים מבחינתו דן את בני ישראל לכף זכות
    ואלהים המושל בכוכבים היטה אותם לטובת בני ישראל כי בתחילה מסלול מסילת הכוכבים היה לטובת סִיסְרָא אך אלהים בשמים הזיז הפוך את הכוכבים ממסילותם לרעת סִיסְרָא ולטובת בני ישראל ומזלם שפר עליהם וגברו במלחמה
    ובספר שופטים בשירת דבורה הנביאה כתוב את הפסוק הזה
    שופטים ה20: "מִן שָׁמַיִם נִלְחָמוּ הַכּוֹכָבִים מִמְּסִלּוֹתָם נִלְחֲמוּ עִם סִיסְרָא"
    על כן בסידור התפילה כתוב כי אלהים…
    מְשַׁנֶּה עִתִּים וּמַחֲלִיף אֶת הַזְּמַנִּים וּמְסַדֵּר אֶת הַכּוֹכָבִים בְּמִשְׁמְרוֹתֵיהֶם בָּרָקִיעַ כִּרְצוֹנוֹ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *